Które witaminy pomagają na lepszą potencję?

Odpowiednia dieta bogata w wybrane witaminy oraz pierwiastki jest niezbędna do zachowania właściwej sprawności seksualnej. Niestety, wielu mężczyzn w różnym wieku zapomina o tym, jak ważna jest zdrowa, zbilansowana dieta.  Jeżeli mężczyzna nieustannie spożywa produkty bogate w tłuszcze trans, cukier i sól, bardzo szybko może nabawić się problemów z erekcją. Złe nawyki żywieniowe powodują impotencję nawet wśród młodych mężczyzn. Warto o tym pamiętać, aby nie stracić swojej męskości. Wystarczy, że włączy się do swojej codziennej diety odpowiednie witaminy i minerały oraz zrezygnuje się z fast foodów, słonych przekąsek i słodyczy. 

Witaminy na potencję – najważniejsze informacje

Na sprawność seksualną mężczyzn wpływa wiele zróżnicowanych czynników. Chodzi tutaj o:

  • codzienną dietę,
  • aktywność fizyczną,
  • używki,
  • ilość snu,
  • sytuacje stresowe,
  • wiek.

W tym artykule zajmiemy się nawykami żywieniowymi. Aby mężczyzna mógł cieszyć się przez odpowiednio długi czas optymalną sprawnością seksualną, powinien dbać o to, aby jego dieta była pełnowartościowa i zróżnicowana. Obecność w niej pełnowartościowych składników daje gwarancję zwiększenia zdolności do odbywania stosunków seksualnych. Kanadyjscy badacze wskazują, iż ogromny wpływ na ilość oraz jakość plemników dobroczynny wpływ ma dieta obfitująca w składniki takie jak witaminy grupy B, żelazo, kwas foliowy, witamina D, cynk oraz selen. Ci mężczyźni, którzy borykają się z problemami z erekcją, powinni w pierwszej kolejności sprawdzić, czy w ich organizmie nie ma niedoborów któregoś z tych składników.

Wspomniane wyżej witaminy i minerały powinny być dostarczane organizmowi w ramach pełnowartościowych posiłków. Lekarze uważają, iż suplementacja powinna być stosowana dopiero po przekroczeniu 45. roku życia. Istnieją jednak od tej reguły pewne wyjątki. W przypadku, gdy mężczyzna prowadzi mocno intensywny tryb życia obfitujący w wiele sytuacji stresowych, jest aktywny fizycznie bądź niedawno przebył jakąś groźną chorobę, wtedy suplementacja jak najbardziej jest dozwolona.

Trzeba jednak pamiętać o tym, iż włączenie do swojej diety witamin i minerałów nie wywoła pożądanych rezultatów od razu. Dobroczynny wpływ na libido da się zaobserwować dopiero wtedy, gdy będziemy je stosowali w sposób systematyczny. Działa to zupełnie inaczej niż w przypadku Cialis, Kamagry lub Viagry. Zastosowanie tych leków daje efekt natychmiastowy. Warto jednak pamiętać o tym, że zdrowa, w pełni zbilansowana dieta ma zbawienny wpływ nie tylko na potencję, ale na ogólny stan zdrowia mężczyzny.

Witaminy z grupy B

Witaminy z grupy B pełnią niezwykle istotną rolę w procesie odzyskiwania sprawności seksualnej przez mężczyzn. Witamina B1, czyli tiamina, jest odpowiedzialna za pobudzanie produkcji hormonów płciowych. Niedobór tego składnika czasami prowadzi do bezpłodności oraz do zaburzeń w funkcjonowaniu jąder. Witamina B2, czyli ryboflawina, odpowiada za prawidłowość przekazywania impulsów nerwowych, które odpowiadają za mechanizm erekcji. Witamina B3, czyli niacyna, ma zbawienny wpływ na ogólną kondycję naczyń krwionośnych oraz całego układu nerwowego. W jakich składnikach można znaleźć witaminy z grupy B? W bananach, produktach pełnoziarnistych, rybach, orzechach, chudych mięsach, nabiale, szparagach, grochu, wątróbce, wieprzowinie i fasoli.

Witamina D

Naukowcy z całego świata wskazują, iż niedobór witaminy D może powodować zwiększenie ryzyka pojawienia się zaburzeń erekcji aż o 40 procent. Jest to składnik, który ma dobry wpływ na zwiększenie produkcji testosteronu. Niedobór witaminy D może zwiększać ryzyko raka prostaty oraz ma zły wpływ na pracę serca. Witamina D jest wytwarzana w organizmie każdego człowieka dzięki promieniom słonecznym. W miesiącach jesienno-zimowych specjaliści zalecają suplementację witaminą D.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *